Іслам надає величезне значення чистоті. Перед тим як приступити до молитви, віруючий моє очистити свій намір, своє тіло й одяг. Стан ритуальної чистоти необхідно для звершення молитви.

Мале обмивання - це обмивання тіла, яке є простим і доступним способом досягти стану ритуальної чистоти, крім тих випадків, коли потрібно повне обмивання - гусль.

Перед малим обмиванням слід:

  • Справити нужду, якщо в цьому є необхідність. Після відвідування туалету потрібно підмитися або підтертися.
  • Бажано почистити зуби сіваком (або звичайною зубною щіткою).
  • Зробити намір, що це саме мале обмивання, що здійснюється за для подальшого звершення молитви, а не просто гігієнічна процедура.

Перш ніж приступити до ритуального обмивання, бажано висловити намір. Подумки намір можна виразити таким чином:

«Я маю намір зробити мале обмивання» - після чого вимовити (про себе, якщо обмивання відбувається в туалеті):

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيمِ

«Бісміллягі-р-рахмані-р-Рахім»

Переклад: «З ім'ям Аллага, Всемилостивого, Милостивого!»

 

Обмивання починається з кистей рук. Сунною є - омити кожну кисть не більше трьох разів. Починати обмивання слід з правої руки.

 

Наступна дія - полоскання рота і носа. Для цього необхідно набрати воду в праву руку і увібрати в себе воду ротом, потім носом, після чого виплюнути воду з рота і з допомогою лівої руки висякатися. Це слід зробити тричі.

 

Далі слід омити обличчя - від верхньої частини лоба до краю підборіддя по вертикалі, і від мочки одного вуха до мочки іншого по горизонталі. Якщо борода густа, то досить промити її зовнішню частину в межах обличчя. Якщо борода рідка (така, що при звичайному погляді на обличчя видно шкіру під бородою), то необхідно промивати як зовнішню, так і внутрішню сторону бороди в межах обличчя, а також і шкіру під нею.

 

Далі слід помити руки до ліктів. Руки потрібно мити тричі, починаючи з правої руки і омивати від кінчиків пальців до ліктів включно.

 

Слідом за обмиванням рук потрібно, ще мокрими руками, один раз протерти голову від чола до потилиці.

 

Бажано також протерти шию і вуха. З метою економії води всі три дії можна зробити наступним чином: вологими долонями протирається голова від початку лоба у напрямку до шиї, вказівні і великі пальці при цьому не торкаються голови; по завершенні протирання голови вказівними і великими пальцями протираються вуха, після чого зовнішньою стороною кистей протирається задня частина шиї*.

 

І нарешті, слід омити ступні тричі, включаючи щиколотки і проміжки між пальцями, почавши з правої ноги.

 

По завершенні малого обмивання (вуду) бажано вимовити наступну мольбу (дуа):

أَشْهَدُ أَنْ لا إِلَهَ إِلا اللَّهُ وَأَشْهَدُ أَنَّ مُحَمَّدًا عَبْدُهُ وَرَسُولُهُ 

الَّهُمَّ اجْعَلْنِي مِنَ التَوَّابِينَ وَ اجْعَلْنِي مِنَ الْمُتَطَهِّرِينَ

«Ашгаду Алля іляга ілляЛлаг. Ва ашгаду анна Мухаммадан 'абдугу ва расулюх. Аллагумма-дж'альні мін ат-таввабіна ва-дж'альні мін аль-мутатаггірін »

Переклад: «Я свідчу, що немає божества (гідного поклоніння), крім Аллага. І я свідчу, що Мухаммад - Його раб і Посланник. О Аллаг, зроби мене серед тих хто кається і очищається! »

--------------------------

* Імам Абу Дауд і імам Ахмад ібн Ханбаль передають в своїх збірках, що Посланник Аллага (мир йому і благословення Аллага) під час здійснення малого обмивання протирав задню частину шиї і голови (Сунан Абу Дауда, Муснад Ахмада). Абдуллаг ібн Умар (нехай буде задоволений ним Аллаг) передає, що Посланник Аллага (мир йому і благословення Аллага) сказав: «Той, хто робить протирання на шию під час вуду, буде врятований від кайданів і спраги в Судний день» (Муснадуль-Фірдаус , т. 4, с. 44, хадіс 5628, Таріх Ісбаха, т. 2, с. 115). Імам Ібн Фаріс говорить про цей хадіс: «Цей хадіс по милості Аллага є достовірним (Сахіх)». (Див. Тальхіс аль-Хабіру, ​​т. 1, с. 288).

Достовірність цього хадіса підтверджує той факт, що протирання потилиці було практикою самого передавача хадісу, Абдуллага ібн Умара (Сунан аль-Байгаки, т. 1, с. 60).