Стовпи Ісламу та їхнє стисле пояснення

stolpy_islama

Стовпи Ісламу – це фундамент, на якому побудована наша релігія. Іслам має п’ять стовпів:

  • Свідоцтво, що немає божества, гідного поклоніння, окрім Аллага, і що Мухаммад посланець Аллага.
  • Дотримання намазу (молитви).
  • Виплата закяту (обов’язкової пожертви)
  • Піст в місяці Рамадан.
  • Здійснення хаджу (паломництва) до Заповідного Дому Аллага.

Роз’яснення основ Ісламу.

  1. Свідоцтво, що немає божества, гідного поклоніння, окрім Аллага, і що Мухаммад посланець Аллага.

(Ля іляга ілля-Ллаг, Мухаммаду-ррасулю-Ллаг) Значення цього свідоцтва полягає в твердому переконанні, підкріпленому промовлянням, що Аллаг – Єдиний та Істинний об’єкт нашого поклоніння, у Нього немає співтоваришів, співучасників та партнерів, і що Мухаммад Його раб та посланець, місія якого полягає у доведенні до нас послання від Аллага. Ці два свідоцтва є одним стовпом Ісламу, тому що лише обидва свідоцтва разом створюють фундамент для того, щоб благодіяння були прийняті Аллагом. Від людини не буде прийнятий Іслам та ніякі інші праведні справи, якщо вона не присвятить всю свою релігію лише Аллагу та не піде за Його пророком (мир йому та благословення Аллага). Коли мусульманин очищує свою релігію від інших об’єктів поклоніння, окрім Аллага, то тим самим він реалізує свідоцтво про те, що «Немає божества, гідного поклоніння, окрім Аллага». Коли він кориться пророку, то тим самим запроваджує у життя свідоцтво про те, що «Мухаммад посланець Аллага». Сенс свідоцтва  про Єдинобожжя полягає не лише в промовлянні його язиком, навіть якщо воно сказано з цілковитою впевненістю. Нарівні з цим необхідно робити і справи, яких вимагає від нас дане свідоцтво. Мусульманин повинен повністю прийняти це свідоцтво всім серцем, керуватися ним в усіх своїх справах, бути чесним відносно нього, підтримувати його в непорочності та чистоті, бути щирим щодо цих слів та любити їх усієї душею. Свідоцтво про пророцтво Мухаммада (мир йому та благословення Аллага) має на увазі, що ми повинні коритися всім його наказам, вірити в усе, про що він повідомив нам, уникати всього, що він заборонив та від чого застеріг, а також поклонятися Аллагу лише тими видами поклоніння, яких він нас навчив. Результатом цих двох свідчень стає те, що серце та душа людини звільняються від рабства будь-яким творінням та підкоряються Єдиному Творцю. Також людина припиняє слідувати за хибними та надуманими авторитетами. Єдиним справжнім та непогрішимим авторитетом для мусульманина стає посланець Господа світів, якого Він для нас обрав.

  1. Дотримання намазу (молитви). Намаз – це особливий вид поклоніння Аллагу, який має виконуватися відповідно до того, як нас вчив посланець Аллага (мир йому та благословення Аллага), в певний час та строго обумовленим чином.

Іслам наказує нам виконувати п’ять обов’язкових молитов, частина з яких припадає на світлий час доби, а частина на темний. Назви намазів:

  1. Аль-Фаджр (ранковий намаз).
  2. Аз-Зугр (полуденний намаз).
  3. Аль-Аср (передвечірній намаз).
  4. Аль-Магріб (західний намаз).
  5. Аль-Іша (нічний намаз).

Намаз стає причиною того, що серце людини розкривається, намаз заспокоює людину, посилює її розум, бадьорить тіло та відганяє лінощі. Намаз є щитом, який захищає свого господаря від гріхів та всього непристойного, а також об’єднує мусульман між собою та згуртовує їх. А найголовніше – намаз створює постійний та регулярний зв’язок між рабом та його Господом Всевишнім Аллагом.

  1. Виплата закяту. Цей вид поклоніння виконується шляхом обов’язкової пожертви частини свого майна на користь тих, хто цього потребує. Іслам обумовлює категорії людей, яким можна давати закят. Мусульманин повинен виділити лише визначену Шаріатом дуже невелику частину свого майна та роздати його тим, кому воно належить: бідним, жебракам та іншим видам нужденних людей, про яких Аллаг сказав в Своїй Книзі.

  Результатом виплати закяту стає: очищення душі від жадібності, збільшення благодаті в іншому майні людини, допомога мусульманам в їхніх потребах, прояви любові та братерства між ними, позбавлення від егоїзму та надмірності, звільнення сердець від заздрощів. Коли людина дає закят нужденним, то повинна робити це скромно та без зверхності, з милосердям та співчуттям.  

  1. Піст у місяць Рамадан. Це поклоніння Аллагу шляхом утримання від їжі, пиття та статевих стосунків в світлий час місяця Рамадан. Піст має триматися від початку світанку і до заходу сонця, і так протягом всього Рамадану.

  Піст очищує серце мусульманина, виховує його дух, звеличує його, відучує від дріб’язковості у потребах, привчає його терпіти труднощі та нестатки, полишати уподобання душі до мирських насолод заради задоволення Аллага.   Також піст виховує в нас щирість і дає відчути, що ми постійно знаходимося перед Аллагом, і Він завжди бачить нас і спостерігає за нашими справами. Піст привчає мусульман до обов’язковості, дає їм відчути, як почуваються люди, які голодують, яким нема чого їсти. Піст укріплює духовний потенціал людини і дає здоров’я як для її душі, так і для тіла.  

  1. Здійснення хаджу. Цей вид поклоніння полягає в паломництві до Дому Аллага в священній Мецці для виконання обрядів хаджу. Кожен мусульманин зобов’язаний хоча б один раз у житті здійснити хадж до Дому Аллага, якщо у нього є така можливість.
  2.  

Хадж дає дуже багато корисних плодів як в цьому житті, так і в Наступному. Під час хаджу мусульмани з усього світу зустрічаються, пізнають один одного, згуртовуються. Мусульмани відчувають всесвітнє братство та взаємну любов між всіма членами цієї великої общини.   Ми перерахували ті види поклоніння, які називаються стовпами Ісламу, а також стисло згадали про деякі плоди цих стовпів. Якщо ж казати про їхні результати та плоди детально, то перерахувати їх буде неможливо.   Ці  п’ять стовпів – будівельний матеріал нашої общини, який скріплює її. Саме вони створюють фундамент, на якому стоїть чиста община Ісламу, тому що якість інших видів поклоніння завжди відповідає якості фундаменту, на якому вони побудовані. Воістину, чистота та міцність ісламського суспільства залежать від чистоти та міцності його релігії.   З книги: «Расаілю фі аль-акида» Автор: Мухаммад ібн Ібрагім аль-Хамад Переклав (з незначними змінами): Абу Ясін Маліков Р.Х.  www.whyislam.ru Українська версія підготовлена редакцією сайту www.lifeislam.org