Опис малого омовіння

Мале омовіння (вуду) можна робити лише чистою водою і водою, яка очищує – тобто тією, яка залишилася в первинному вигляді.

wudu

Примітка: невеликий об’єм води стає нечистим при простому стиканні з чимось нечистим (наджас), а великий об’єм (близько 210 літрів та більше) стає нечистим, тільки якщо змінився її колір , запах та смак. Починається виконання омовіння зі слів «БісміЛляг». Перед кожним омовінням бажано (сунна) вимити руки, а тому, хто встав після сну, триразове миття рук перед омовінням є обов’язковим. Примітка: не бажано мити будь-яку частину тіла більше трьох разів. Потім треба прополоскати рот. Полоскання рота один раз є обов’язковим, а полоскання тричі є бажаним (сунною). Примітка: 1) необхідно саме полоскання рота, а не просто набирання води до рота і її випльовування. 2) під час полоскання, зуби бажано чистити сіваком. Потім треба промити ніс. Промивання один раз є обов’язковим, а промивання тричі є бажаним (сунною). Примітка: необхідно легко втягнути воду всередину носової порожнини. Потім треба вимити обличчя. Один раз є обов’язковим, а тричі – бажаним. Обличчя слід мити від вуха до вуха по ширині, а по висоті зазвичай від межі росту волосся на голові до підборіддя. Примітка: чоловікам, якщо борода не густа, необхідно довести воду до шкіри обличчя, пронизуючи бороду пальцями, а якщо густа, то достатньо буде провести пальцями між волоссям. Потім треба вимити обидві руки від кінчиків пальців до ліктів (включаючи ліктьовий суглоб). Миття рук один раз є обов’язковим, а миття тричі – бажаним. Примітка: бажано починати з правої руки і терти їх при омовінні. Потім треба протерти голову мокрими руками. Після цього слід ввести вказівні пальці у вуха, протираючи внутрішню частину, а великим протерти зовнішню частину вуха. Все це треба робити лише один раз. Примітка: 1) немає потреби протирати довге волосся по всій довжині. 2) якщо волосся немає, слід протерти шкіру голови. Потім треба вимити ноги разом із кісточками. Один раз є обов’язковим, а тричі – бажаним. Важливі зауваження:

  • При малому омовінні (вуду) обов’язковим (ваджибом) є виконання чотирьох дій, це:
  • Омовіння обличчя (з полосканням рота та промиванням носу),
  • Миття рук до ліктів,
  • Протирання голови,
  • Миття ніг. Також необхідно дотримуватися порядку виконання даних дій. Якщо порядок порушується, вуду вважається недійсним.
  • Також необхідна неперервність виконання дій.
  • Сунною є прочитати після завершення вуду таке ду’а: «Ашгаду алля іляга ілляЛлагу вагдагу ля шяріка лягу ва ашгаду анна Мухаммадан ‘абдугу ва расулюг» (Свідчу, що немає божества, гідного поклоніння, окрім Аллага, Єдиного, немає Йому співтоваришів; і свідчу, що Мухаммад – Його раб та Його Посланець), а потім звершити молитву в два рак’ака.
  • Окрім поминання «БісміЛляг», яке промовляється на початку омовіння та поминання: «Ашгаду алля іляга ілляЛлагу вагдагу ля шяріка лягу…», що промовляється після омовіння, інших поминань в пророчій Сунні не приходить!

  Підготовлено за книгою «Тлумачення останніх трьох частин Священного Корану», Офіційний сайт книги: www.tafseer.info Відредаговано адміністрацією сайту «Чому Іслам?» www.whyislam.ru Українська версія – редакція сайту www.lifeislam.org   PS: Звертаємо увагу наших читачів, що дані норми малого омовіння були дотримані згідно правової школи імама Ахмада ібн Ханбаля, оскільки в оригіналі вказаної нами книги, на яку ми спиралися, готуючи та оформлюючи даний матеріал, інформація дана саме по ханбалітському мазгабу. Тому хотіли б від себе пояснити, що в деяких моментах даного питання (малого омовіння) у ханафітській правовій школі є деякі свої відмінні від ханбалітського мазгабу нюанси.   По-перше:   За ханбалітським мазгабом невеликий об’єм води стає нечистим при простому дотиканні з чимось нечистим (наджас), а великий об’єм (близько 210 літрів та більше) стає нечистим, тільки якщо зміниться її колір, запах або смак.

  • На думку ханафітських та деяких інших вчених, як Ібн Аль-Кайім, немає ніякої різниці між великим та невеликим об’ємом води, і вода, яка була чистою, втрачає свою чистоту тільки якщо змінився її колір, запах або смак.

По-друге: Для того, хто встав після нічного сну, трикратне миття рук перед омовінням є обов’язковим.

  • На думку ханафітських, малікітських та шафіїїтських вчених це є бажаною дією (сунною), а не обов’язковою.

По-третє: Полоскання рота один раз є обов’язковим, а полоскання роту тричі є бажаним (сунною).

  • На думку ханафітських вчених полоскання роту та промивання носу є бажаним, а не обов’язковим.

По-четверте: Також необхідно дотримуватися порядку виконання даних дій. Якщо порядок порушується, вуду вважається недійсним. А також необхідна неперервність виконуваних дій.

  • На думку ханафітських вчених порядок та неперервність у виконанні омовіння є всього лише бажаною дією.