Глава 1. Здійснення часткового омовіння (вуду) перед омовінням повним (ґусль). 179 (248). Передають зі слів дружини пророка Айши, хай буде задоволений нею Аллаг, що коли він (хай благословить його Аллаг та вітає) робив повне омовіння після осквернення, то починав з омовіння рук, потім робив таке ж омовіння, як і перед молитвою, потім занурював пальці у воду та причісував ними коріння волосся, потім виливав на голову три пригоршні води, а потім обливав водою все тіло. 170 (249) Повідомляється, що дружина пророка (хай благословить його Аллаг та вітає), Мауймуна, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала: «(Спочатку) посланець Аллага, робив таке ж омовіння, яке він робить перед молитвою, якщо не рахувати омовіння ніг, потім омивав свої статеві органи (1), змиваючи всі виділення, потім обливав себе водою, а потім переставляв ноги (2) і омивав їх. Таким було його повне омовіння після осквернення». Глава 2. Здійснення чоловіком повного омовіння разом зі своєю дружиною. 171 (250). Повідомляється, що Айша, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала: «Зазвичай я робила повне омовіння разом з пророком, (і ми брали воду) з однієї тієї ж посудини, яку називають «фарак» (3)». Глава 3. Здійснення повного омовіння приблизно одним са’ води. 172 (251) Повідомляється, що Абу Салама, хай помилує його Аллаг Всевишній, сказав: «(Якось) я зайшов до Айши, хай буде задоволений нею Аллаг, разом з її братом, який спитав її про те, як робив повне омовіння пророк (хай благословить його Аллаг та вітає). Вона наказала принести посудину, яка вміщувала близько одного са’ (води), зробила повне омовіння і вилила (воду, яка залишилася) собі на голову, і в цей час вона була відділена від нас завісою». 173 (252) Повідомляється, що Абу Ісхак, хай помилує його Аллага Всевишній, сказав:

  • Розповів нам Абу Джа’фар (4), що якось, коли він разом зі своїм батьком та іншими людьми знаходилися у Джабіра бін Абдуллага, хай буде задоволений ним Аллаг, ці люди питали його про те, (як слід робити) повне омовіння. Він сказав: «(Для цього) тобі достатнього одного са’ води». Одна людина сказала: «Мені цього не вистачить». Джабір сказав: «(Однак) цього вистачало тому, у кого було більше волосся, ніж у тебе, і хто був кращий за тебе! (5)» - після чого він очолив нашу спільну молитву, вставши на місце імама в одному одязі. (6)

Глава 4. Трикратне обливання голови. 174 (254). Повідомляється, що Джубайр бін Мут’ім, хай буде задоволений ним Аллаг, сказав:

  • (Якось) посланець Аллага (хай благословить його Аллаг та вітає), сказав: «Щодо мене, то я обливаю голову тричі», показавши, (як він це робить) обома руками».

Глава 5. Про того, хто, приступаючи до повного омовіння, починав з дійниці. (7) 175 (258). Повідомляється, що Айша, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала: «Здійснюючи повне омовіння після осквернення, пророк наказував принести якийсь (посуд об’ємом) з дійницю, після чого брав (воду) рукою і починав (омовіння) з правого боку голови, потім (переходив) до лівої (частини), а потім зачерпував воду обома руками та лив її на голову згори». 176 (261) Повідомляється, що Айша, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала: «Зазвичай, коли я купалася разом з пророком, ми набирали воду з однієї тієї ж посудини, по черзі занурюючи туди руки». Глава 6. Про неодноразове здійснення статевого акту. 177 (267) Повідомляється, що Айша, хай буде задоволений нею Аллаг, казала: «Я неодноразово мастила пахощами посланця Аллага, після чого він обходив своїх дружин, а вранці одягав іхрам, і аромат пахощів досі відчувався». 178 (268) Повідомляється, що (якось) Анас, хай буде задоволений ним Аллаг, сказав: «Протягом дня та ночі пророк, обходив (всіх) своїх дружин, а їх було одинадцять / в іншій версії хадісу мовиться: … а їх було дев’ять… (8)». Його спитали: «Невже йому таке було до снаги?» Анас сказав: «Ми часто казали (один одному), що він був наділений силою тридцяти (чоловіків)». Глава 7. Про того, хто змастився пахощами, а потім здійснював повне омовіння. 179 (271) Повідомляється, що (якось) Айша, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала: «У мене досі стоїть перед очами блиск пахощів на проборі пророка, який вже надягнув іхрам». Глава 8. Прочісування волосся пальцями під час здійснення повного омовіння. 180 (272) Повідомляється, що Айша, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала: «Коли посланець Аллага робив повне омовіння після осквернення /джанаба/, він спочатку мив руки і робив таке ж омовіння, як перед молитвою. Потім він робив повне омовіння, а потім причісував рукою своє волосся; відчувши, що шкіра (голови) зволожилася, він тричі поливав (голову) водою, після чого омивав інші (частини) тіла». Глава 9. Якщо, перебуваючи в мечеті, хтось згадає, що знаходиться у стані осквернення, то йому слід залишити мечеть, не вдаючись до очищення піском /тайаммум/. (9) 181 (275) Повідомляється, що Абу Хурайра, хай буде задоволений ним Аллаг, сказав: Зайнявши своє місце (попереду), він згадав, що знаходиться у стані осквернення, і сказав нам: «(Залишайтесь) на своїх місцях», після чого повернувся (до себе додому) і зробив повне омовіння, а потім (знову) вийшов до нас (і ми побачили, що) з голови його стікають краплі води. Він сказав: «Аллаг великий» /Аллагу акбар/, і ми звершили молитву разом з ним. Глава 10. Про того, хто на самоті купався оголеним. 183 (279). Передають зі слів Абу Хурайри, хай буде задоволений ним Аллаг, що пророк (хай благословить його Аллаг та вітає) сказав:

  • Одного разу, коли (пророк) Аййуб купався оголеним, (згори) на нього посипалася золота сарана, і Аййуб почав збирати її у свій одяг. Його Господь звернувся до нього (сказавши): «О Аййубе, хіба Я не позбавив тебе необхідності в тому, що ти бачиш?!» (У відповідь Йому Аййуб) сказав: «Так, клянуся могутністю Твоєю, але від необхідності в дарунку (що посланий) Тобою, я не позбавлений!»

Глава 11. (Необхідно) закриватися від людей під час здійснення повного омовіння. 184 (280). Повідомляється, що Умм Хані бінт Абу Таліб, хай буде задоволений нею Аллаг, сказала:

  • (Якось) в рік завоювання Мекки я пішла до посланця Аллага (хай благословить його Аллаг та вітає), (увійшовши) до нього в той час, коли він робив повне омовіння, а Фатима прикривала його. Він спитав: «Хто ця (жінка)?» - а я відповіла: «Я, Умм Хані».

Глава 12. Віруючий не буває нечистим /наджис/. 185 (283). Передають зі слів Абу Хурайри, хай буде задоволений ним Аллаг, що одного разу пророк (хай благословить його Аллаг та вітає) зустрів його на одній з вулиць Медини в той час, коли він був осквернений, і (Абу Хурайра) сховався від нього, пішов (додому) і зробив повне омовіння, а потім прийшов (до пророка). Він спитав: «Де ти був, а Абу Хурайра?» (Абу Хурайра) відповів: «Я був осквернений і не хотів перебувати у твоєму товаристві, будучи нечистим». (Пророк) вигукнув: «Преславний Аллаг! (12) /Субхана-Ллаг!/ Воістину, віруючий (ніколи) не буває нечистим!(13)» Глава 13. Людина, яка знаходиться у стані великого осквернення, може лягти спати, здійснивши лише часткове омовіння /вуду/. 186 (287). Передають зі слів Ібн Умара, хай буде задоволений Аллаг ними обома, що одного разу Умар бін аль-Хаттаб, хай буде задоволений ним Аллаг, спитав посланця Аллага (хай благословить його Аллаг та вітає): «Чи можна комусь із нас засинати в стані (великого) осквернення?» (14) Він відповів: «Так, якщо будь-хто з вас зробить (лише) часткове омовіння, він може лягти спати в стані осквернення». Глава 14. (Про необхідність здійснення повного омовіння) у випадку поєднання чоловічого та жіночого статевих органів. 187 (291). Передають зі слів Абу Хурайри, хай буде задоволений ним Аллаг, що пророк (хай благословить його Аллаг та вітає) сказав: «Якщо (чоловік) сяде між чотирьох частин (15) (тіла дружини) і здійснить з нею статевий акт, повне омовіння стане для нього обов’язковим».

  • В коментарях вказується, що в даному хадісі перераховані всі необхідні дії, які робить людина під час повного омовіння, але перераховані вони не в порядку черговості, оскільки передусім слід омити статеві органи, а потім робити решту.
  • Мається на увазі, що пророк переходив на інше місце.
  • В коментарях вказується, що ця посудина вміщувала три са’ води, але висловлювалися й інші думки.
  • Абу Джа’фар – один з послідовників.
  • Джабір, хай буде задоволений ним Аллаг, мав на увазі пророка.
  • Останнє вказує як на скромність Джабіра, так і на те, що можна звершувати молитву в тому випадку, якщо людина одягнена в одну одежину, наприклад лише в ізар, який являє собою шматок тканини, що прикриває тіло від пупка до колін.
  • Мається на увазі посудина, в якій вміщувалося стільки води, скільки молока давала за один раз верблюдиця.
  • Різночитання має місце внаслідок того, що в першому випадку до числа дружин були віднесені й наложниці.
  • Більш детально про це див. хадіси під №№ 206-210.
  • Мається на увазі, що Абу Хурайра, хай буде задоволений ним Аллаг, передав слова пророка.
  • Двоюрідна сестра пророка.
  • Тут вираження здивування.
  • Див. : «Покаяння» 28. Це значить, що віруючий може знаходитися в стані ритуального осквернення /хадас або джанаба/, коли не можна звершувати молитву, але нечистим /наджис/ він бути не може.
  • Мається на увазі осквернення внаслідок статевого акту.
  • Тут маються на увазі або руки та ноги жінки, або частини її статевих органів.